בגדי נשים לאורך ההיסטוריה
אפשר לסקור את ההיסטוריה האנושית באמצעות כמה נתיבים. נתיב אחד הוא מאורעות היסטוריים, נתיב שני הוא התפתחות הטכנולוגיה, התפתחות האמנות וגם, התפתחות מושג האופנה ובכלל זה, בגדי נשים וגם אופנת נשים.
בגדי נשים אינם רק פונקצינאליים ומצייתים לרוח התקופה אל גם סמל מגדרי לאורך השנים. ניתן לומר בוודאות כי לאורך ההיסטוריה נשים היו בצד המדוכא ואילו הגברים בצד המדכא. יחסי הכוחות הללו התבטאו בכל התחומים וגם בתחום בגדי נשים. נשים התלבשו כפי שגברים אמרו להם, כפי שהן אמורות להיראות בעיני הממסד הגברי, חסודות, פייתניות, הדורות או מוזנחות.
לנשים, באותן תקופות חשוכות, לא הייתה דיעה בעניין המראה שלהן ואיך שהן אמורות להתלבש. עניין זה נמשך עך סוף המאה ה- 19. בסרטים על אותה תקופה ניתן לראות בבירור כי בגדי נשים היו לא נוחים, בלשון המעטה, הם הבליטו את החזה והרבו בבד ובמחוכים, מה שהקשה על הנשימה ועל היציבה של האישה.
המאה ה- 20 - תחילת השינוי
השינוי במעמדן של נשים התחיל במאה ה- 20 אם ציאתן של נשים לעבודה, זאת בעקבות מלחמת העולם הראשונה. לשם כך, הנשים היו צריכות ללבוש בגדי נשים שהלמו את מעמדן החדש כמפרנסות העיקריות של הבית, בעוד הגברים נמצאים בשדה הקרב. נהוג לציין את המעצבת קוקו שאנל ששינתה את פני העולם עם עיצובי בגדי נשים נועזים, קלילים וחשופים. היא שאפה לשחרר את הנשים מהמחוכים הכואבים ולשחרר את האישה מאותו מבט גברי המחליט בשבילן מה ללבוש.
כשחזרו הגברים מהקרבות נדהמו לגלות את הנשים שלהן לבושות בסגנון שונה לחלוטין מזה שעזבו. אך את הנעשה אין להשיב ומעתה ואילך בגדי נשים היו לסמל שחרור האישה. הענייו רק התגבר עם מלחמת העולם שנייה והנוראית. נשים הפכו להיות פקטור בשוק העבודה, הקימו עסקים משלהם ולבשו בגדי נשים המותאמים אך ורק להן.
בגדי נשים כיום
כיום, במאה ה- 21 כאשר ברור לכל הנשים כי הן יכולות לבחור ממגוון גדול ברשת חנויות בגדים אילו בגדי נשים שהן רוצות, הבגד הופך להיות אמירה חברתית, סוציו - אקונומית. תרבות הצריכה של ימינו היא תרבות צריכה של מותגים וסמלי סטטוס ופחות של יופי ואסתטיקה. כלומר, המשמעות של בגדי נשים יותר חשובה מהבגד עצמו.
במילים אחרות, בגדי נשים הפכו להיות אמצעי להבדלה בין אדם לאדם, אופנה הגורמת לכולן להיראות אותו דבר בדיוק. באופן שונה אך מבוסס על אותו עיקרון, נשים הן שוב משועבדות באמצעות בגדי נשים. משועבדות לנארטיב הכלכלי.
אתר מומלץ : רשתות יונים
קידום אתרים בגוגל